فرایند پذیرش

1. حضور بیمار در بیمارستان و مراجعه به واحد پذیرش یا اطلاعات در سالن انتظار بیمارستان
۲. ارائه دستور پزشک و مدارک مورد نیاز (دفترچه بیمه، دستور پزشک و در صورت داشتن بیمه تکمیلی معرفی نامه از بیمه تکمیلی) جهت بستری به کارشناس پذیرش
۳. انتظار بیمار جهت ثبت اطلاعات در سیستم HIS و پس از چک کردن اطلاعات با بیمار چاپ برگه های پذیرش و رضایت آگاهانه جهت جراحی (ثبت اطلاعات بیمار در سیستم HIS توسط کارشناس پذیرش)
۴. ارائه توضیحات مورد نیاز در خصوص هزینه های بیمارستان و مراجعه بیمار به صندوق جهت پرداخت علی الحساب هزینه
5. اخذ رضایت نامه آگاهانه و اثر انگشت از بیمار و همراه ایشان
6. بستن دستبند هویت بیمار
7. ارائه توضیحات مورد نظر توسط متصدی پذیرش در خصوص متوسط زمان انتظار بیمار در لابی، امکانات و هزینه کارت همراه و صدور کارت همراه در صورت درخواست، قبل از انتقال به بخش
8. هدایت بیمار توسط میزبان بیمارستان به بخش
9. استقرار بیمار در بخش و تحویل بیمار و پرونده وی به مسئول بخش (توسط میزبان بیمارستان).

فرایند ترخیص

1. پس از صدور دستور کتبی ترخیص توسط پزشک معالج، منشی بخش اطلاعات را کامل و پرونده را به واحد ترخیص تحویل می دهد.
2. بعد از پرداخت هزینه ها به صندوق و تحویل قبض نهایی به ترخیص، اصل صورتحساب توسط ترخیص به همراه بیمار تحویل داده می شود، که جهت مراجعات بعدی برای پیگیری امور مالی همراه داشتن اصل صورتحساب الزامی است.
3. در زمان دریافت صورتحساب اگر بیمار دارای بیمه مکمل غیر طرف قرارداد بیمارستان باشد (پارسیان، آرمان، سینا و نوین) و یا جهت جراحی بیمار، خود وسایلی را از خارج از بیمارستان تهیه کرده باشد جهت دریافت مدارک لازم راهنمایی می شود.
4. اصل صورتحساب مدرک قانونی می باشد و فقط یکبار صادر می گردد و در صورت درخواست مجدد فقط المثنی صادر می شود.
نحوه استفاده از بیمه:
بیمار قبل از بستری زمانیکه جهت ویزیت نهایی به پزشک مراجعه میکند بایستی دستور بستری خود را دریافت و وقت بستری و یا جراحی را با پذیرش هماهنگ نموده و ۳ روز قبل از بستری جهت دریافت معرفی نامه به سازمان های طرف قرارداد خود مراجعه نمایند (کارت های طلایی، بیمه ارتش (فقط سربازان وظیفه نیاز به همراه داشتن معرفینامه از یگان محل خدمت خود دارند).
ترخیص بیماران بستری در تمامی ایام هفته از ساعت ۸:۳۰ لغایت 19 می باشد.
از آنجاییکه هزینه های بیمارستان براساس حداقل ها تنظیم شده اند لذا خواهشمند است از تقاضای هرگونه تخفیف خودداری نمایید.
پیگیری های پس از ترخیص:
نتایج آمار و اطلاعات استخراج شده از نطرسنجی بیماران، سهم بسزایی در بر طرف نمودن مشکلات و جلب رضایت بیماران ایفا می نماید.

 

فرایند پذیرش

فرایند ترخیص